Discriminarea care afecteaza (a afectat !) mii sau zeci de mii de elevi anual

update 13 iulie 2017  -----  Bacalaureat și Evaluare Națională

Modificare metodologiei a dus la peste 20.000 de absolventi fericiti în 2017.

Toți acești peste 20.000 de absolvenți (de liceu sau gimnaziu) în acest an nu au mai fost discriminați. 

Ne bucuram că am reușit să contribuim și noi la asta !

AICI detalii

 

update 12 dec 2016

cele doua institutii, CNCD si MENCS, au facut recurs la hotararea data de Curtea de Apel

Avem comunicatul Inaltei Curti de Casatie si Justie in acest sens. Cu adresa din 07 decembrie 2016 ne-a comunicat ca trebuie sa depunem intampinare. O vom face ! Termenul acestor intampinari expira pe 12 ian 2017, dupa care asteptam sa se stabileasca data la care se va judeca acest recurs. Suntem increzatori in judecata Inaltei Curti de Casatie si Justitie ! 

.... revenim cu detalii

 

update 29 sept 2016 :

                      Curtea de Apel Oradea ne-a dat dreptate !

                 In cursul  zilei de ieri instanta s-a pronuntat in urma demersului asociatiei noastre prin care solicitam sa constate discriminarea elevilor care nu au putut beneficia de cresterea notelor, crestere obtinuta in urma contestatiilor la examenele nationale.

                      Hotararea instantei aici.

In sensul demersului nostru, intarit si de hotararea instantei, salutam decizia ministrului, domnului prof. univ. dr. Mircea Dumitru, de a modifica incepand cu examenele de anul viitor, metodologia in sensul eliminarii acestor disciminari, dar ne intrebam ce se intampla cu acesti mii, poate zeci de mii, de elevi discriminati de-a lungul anilor trecuti, inclusiv in acest an.

Ce se intampla cu cei care din cauza acestei discriminari :

                        - nu au intrat la facultate sau nu au intrat la facultate pe locuri bugetate

                        - nu si-au luat bacalaureatul

                       - nu au intrat la colegiile / liceele sau la profilele la care ar fi meritat sa intre, ne referim aici la elevii care au sustinut examenul de Evaluare Nationala la sfarsitul clasei  a VIII-a

                           (revenim cu detalii)

 

 

update 14 sept 2016 :

Astazi a avut loc procesul demarat in urma demersului asociatiei noastre.

Totul a fost foarte bine din punctul nostru de vedere. Pledoaria / expunerea avocatului asociatiei noastre a fost deosebita, ne bucuram ca am avut intelepciunea de a decide sa colaboram cu un astfel de profesionist. Totodata , participand efectiv la dezbatere, credem ca putem spune faptul ca instanta a inteles foarte clar demersul nostru si implicatiile acestuia.

In doua saptamani vom avea decizia instantei, va tinem la curent !

 

1. De la ce am plecat ?

2. Ce am intreprins ?

3. Cateva date despre discriminarile de la examenele din 2015 si 2016

 

1. Considerăm că articolul 73 din Metodologia de Organizare și Desfașurare a Examenului  de Bacalureat este discriminatoriu ! O metodologie similara, de asemenea discriminatorie, se aplica si la Evaluarea Nationala -cls aVIII-a

Aici aveti articolul 73 din acesta metodologie.

 

După estimările noastre, bazându-ne pe rapoartele Ministerului, sunt foarte mulți elevi afectați de acest articol discriminatoriu. Aici găsiți concluziile noastre pe baza Raportului Bacalaureat 2015.

 

PS - un argument juridic, dacă ar mai fi nevoie și de acesta :

în jurisprudența  Curții Europene a Drepturilor Omului (Curtea de la Strasbourg) s-a subliniat în mod constant că, orice cale de atac (asadar și o contestație) trebuie să fie una efectivă și nu una doar formală și iluzorie.

 

 

 

2. Asociația noastră a sesizat Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării , în legătură cu acest articol.

Sesizarea / petiția a fost depusă în 27 iulie 2015 sub numarul 5.103 respectiv, s-a deschis dosarul 452/2015.

Sperantele noastre, din pacate, nu s-au concretizat ! CNCD-ul a decis ca nu este discriminare ! detalii aici

Continuam demersul nostru in instanta. Ne-am adresat instantei (Curte de Apel) în legătura cu aceste aspecte.

In 14 sept 2016 este primul termen in cadrul acestui proces.

Va tinem la curent, pe acesta pagina sau pe pagina de facebook aici sau aici. (tot pe pagina de facebook a asociatiei noastre puteti sa dati like sau sa distribuiti demersul nostru)

 

3.  Aici aveti situatia in urma contestatiilor la evaluarea Nationala 2016 la nivelul judetelor Bihor si Cluj. 

 

Evaluare Nationala 2015, exemplu AICI

Bacalauretat 2015, exemplu note mari AICI

Bacalauretat 2015, exemplu note mici AICI

 

Pentru o mai bună înțelegere, vom da un exemplu din care sa reiasă de ce este acest articol din metodologie  discriminatoriu :

-          Elevul A obține nota inițială, la una din probe, 9,55

-          Elevul B obține nota inițială, la aceeași probă, 9,45

Ambii, fiind nemulțumiți de notele obținute și considerând că lucrările lor trebuiau punctate cu note mai mari,  depun contestații. În urma contestațiilor, notele, după recorectare, devin :

-          Elevul A obtine nota după recorectare 9,65 (creștere de 10 sutimi)

-          Elevul B obține nota după recorectare 9,90 (creștere de 45 de sutimi)

Conform art 73 din metodologia  mai sus amintită , notele finale ale celor doi candidați vor fi :

-          Nota finală a elevului A va fi 9,65  (obține modificarea/creșterea notei finale)

-          Nota finală a elevului B va fi 9,45 ( NU obține modificarea notei finale) 

Așadar, conform metodologiei, unui elev care are nota inițială sub 9,50, pentru a i se modifica nota, trebuie să aibă în urma contestației o notă cu cel puțin 0,50 puncte mai mare decât cea inițială, iar celor care au nota inițială de cel putin 9,50, li se modifică nota finală, orice diferență ar obține la notă în urma contestației.

În concluzie , schițând oarecum această  situație, avem  :

Elevul A : 9,55 -> 9,65 -> 9,65            (nota inițială -> notă recorectare  -> notă finală)

Elevul B : 9,45 -> 9,90 -> 9,45             (notă inițială ->  notă recorectare -> notă finală)

Prin urmare, considerând că notele obținute în urma contestațiilor (recorectării) sunt cele obiective, putem concluziona că elevul B nu poate beneficia de acest obiectivism din cauza acestei metodologii .... discriminatorii !

Doar cei cu note mari (peste 9,50) sunt avantajați de această metodologie ???

- Nu ! Sunt doua categorii de note inițiale care sunt avantajate de această metodologie și anume : cei peste 9,50 respectiv,  cei cu nota inițială între 4,50 si 4,99.  Cei cu note relativ mari (dar mai mici de 9,50) sunt / pot fi discriminați -am văzut asta ăn exemplul de mai sus dar tot așa este cazul și celor  cu note mici, a căror discriminare provoacă și poate provoca drame personale, poate chiar mai mari !

Aici găsiți exemple de asftel de situații, discriminați cu note mari respectiv, discriminați cu note mici. 

 

Efectele acestei metodologii,  pot fi și uneori chiar sunt dramatice pentru elevii afectați în mod direct de acest art 73.

Exemple concrete, efecte și posibilele efecte AICI .

 

Aici găsiți un exemplu de candidat discriminat de două ori, în ambele sesiuni din 2015.

 

Galerie imagini

Am reusit sa nu mai avem elevi discriminati in urma contestatiilor la bac si evaluare nationala!

Noutati: